Mic Echo time

Hi everyone.

I do not know if it is possible but it would be useful to set the microphone echo time in DJ Prime 4. Maybe they can do it from the menu in the future. I’m Polish and in my country dj often uses echo in the microphone and without time adjustment it is impossible to do this.

Just Denon loses a lot of users without it!

Thanks!

3 Likes

Completely right ! The echo, just as it is set in the Prime4 is completely awful and impossible to use

3 Likes

Yes . The echo in the microphone is actually weak. Mic echo time please.

2 Likes

Denon DJ please echo time feedback .

1 Like

There should be an option to change in the menu but there is no such possibility …

1 Like

Is there a request form filled out for this in the feature request section? I’ll vote for it if there is one. It doesn’t get anywhere just as a post

2 Likes

Denon does not listen. Months, years, without answer nor solution or any progress. This forum is useless. I finally bought a TC Helicon just to have a descent effect on my voice. What a shame when you buy a 1700€ gear ! And of course, it takes one channel of the Prime 4. Adding this to EP crap, view button collapse, I really consider going Pioneer

1 Like

When buying Prime 4 for such money, I was sure that such a function would be a shock, I was disappointed. I think more people are interested in this basic “Time echo” Feedback function. I’m also from Poland :slight_smile:

Też troche jestem zawiedziony bo przydaje sie echo a tu tylko jedno tempo ale ogólnie jestem zadowolony z mojego PRIME 4. Pisałem maila do DENON DJ i odpisali że może dodadzą to w aktualizacji chociaż wątpie myśle że konstrukcja sprzętu na to nie pozwoli😔

There is no limit to how much you can spend on equipment and still not get a certain function if you do not do your research beforehand.

As one wise user said here: buy the gear based on features it has now, not on what it is promised or you think it will have. That goes 2x for Denon.

That’s a mistake. Always check manuals or advertising.

What you’re saying is stupid, or you’re just a Denon fanboy. I bought one of the first P4 by Thomann. It was impossible to try this gear before receiving it, the only descriptions were denon’s videos on YouTube, and of course, they didn’t mentionned that mike effet was horrible. There were no advice at all about that. Like other owners, I discovered it at the first power on. Today, future buyers are aware of it because there were first buyers.

I’ve been blocked from every DenonDJ social media (so far not on here) for telling awkward truths but sure, keep telling that to yourself…

And you could have returned the unit to Thomann but instead…here we are.

Je ne vais pas retourner un Prime 4 entier juste parce que l’écho est pourri, étant donné que le reste de l’appareil me convient. Mais j’ai quand même le droit de donner mon avis, non ? Si tu achètes une voiture et que le klaxon ne te plais pas, tu vas la revendre ou la retourner au vendeur ?? Ce que je veux dire c’est que mettre un delay aussi court sur un effet micro sans possibilité de régler la longueur, le volume de feedback et le nombre de répétitions est indigne d’une marque qui prétend construire du matériel professionnel pour des professionnels. On trouve ce genre d’erreurs sur des merdes chinoises à 25 euros sur Amazon. Encore une fois, j’ai pallié à ce problème en branchant un TC Helicon perform V. Mais dans ce cas là, tu dis adieu à un canal.

Ce n’est pas parce que tu n’utilises pas d’effet depuis 85 que des millions d’autres djs font comme toi. Selon les pays, le type d’animation est différent et aussi selon les soirées ou évènements. J’anime souvent des karaokés, il m’arrive de chanter, et il aurait été appréciable d’avoir un effet correct sur cet appareil. Voilà, c’est tout. Comme dit plus haut, j’ai compensé avec un Helicon Perform V dont je suis très satisfait. Et comme dit plus haut aussi, tu ne renvoies pas une voiture juste pour un problème de klaxon. Quant à Denon, je suis tout à fait d’accord avec toi : Il y a longtemps que j’ai compris qu’il ne fallait rien attendre.

I would say that the more professional the equipment is, the less chance of it having an echo effect.

To be honest you’re lucky there’s one at all. The vast majority of DJ kit doesn’t bother with such gimmicks. It’s the sort of cheesy thing you’d find on cheap mixers from the 80s.

I think it would be fair to say that the vast majority of DJs wouldn’t need or want such a thing. Many don’t use a mic at all, and those who do, want it to be clear and effect-free so they can be understood.

We’re DJs not musicians, singers or producers.

Then you should buy something designed for singers, not DJ equipment. You shouldn’t expect something of a TC Helicon standard to be built in to DJ equipment. Most DJs don’t sing!

1 Like

Alors pourquoi en mettre un lorsque l’on s’appelle Denon et que l’on installe ceci sur un appareil professionnel ? Tant qu’à en mettre un, alors autant en mettre un bon qui fonctionne !

Encore une fois, parle pour toi ! Il y a des milliers de sortes de djs ou d’animateurs et il n’y a pas au monde une seule race stéréotype de “dj”, encore moins définie par pkthedj. Chacun fait ce qu’il veut et utilise son matériel comme il le désire pour ses propres besoins. Et quand je parle avec un délai, je suis complètement intelligible. Désolé pour toi si toi as une voix en carton. Tu devrais t’exercer

Parles pour toi. Je suis musicien, chanteur, producteur et dj. Et je ne mixe pas dans ma cuisine

Yes of course there are many types of DJ and people who combine several things together - but you cannot expect one piece of equipment to cater for everybody.

I also mess around with production and remixing, but I do not expect my DJ kit to do that.

There may well be a DJ who also works as a barista in a coffee shop, but you cannot expect to find DJ equipment that also makes bean-to-cup espresso.

Tu es manifestement en manque d’arguments car là, ça part dans tous les sens et dans le n’importe quoi. Il y a des délais micro aujourd’hui sur plein d’appareils, Pioneer notamment et qui fonctionnent très bien. Il me semble que ce ne sont pas des vieilles tables des années 80. Alors tu vas sans doute me dire qu’il fallait que j’achète du pioneer avec cette logique bornée qui te caractérise ? Cette fonctionnalité étant proposée sur le Prime 4, je m’attendais et surtout j’aurais esperé qu’elle soit de meilleure facture. Mais d’autres djs du forum, utilisateurs de Denon ont déjà pointé que les effets en général n’étaient pas au niveau. Donc ce n’est pas juste une vue de l’esprit personnelle. C’est un fait établi et cela merite d’être clairement signalé à Denon et non pas enterré sous le simple prétexte que certains sont des poissons rouges et n’utilisent jamais un micro. Cela serait utile à plusieurs djs et il est légitime de le signaler. Pourquoi se contenter du médiocre quand on peut obtenir mieux?

Is this about your lost submarine contract?