Amazon Music et SC Live 4

Bonjour à tous, Ayant un compte payant pour Amazon Music, je l’utilise de temps en temps en soirées avec des playlists music sur mon SC Live 4… et 2 choses me gène beaucoup lors de l’utilisation…

  1. Pourquoi être limité à 2 titres seulement en chargement sur les decks ? Dans certaines soirées, je cale sur le deck 3 une playlist en continu pour une musique d’ambiance et quand je veux mettre de la musique pour faire danser, je baisse le volume du son sur le deck 3 pour utiliser le deck 1 et 2 mais un message m’indique que Amazon Music ne peux pas utiliser plus de 2 Decks en même temps…
  2. Quand je charge une playlist Amazon Music, les BPM ne s’affichent pas… je n’ai que la durée du morceau qui s’affiche…

Est-ce un problème de réglage ?

D’avance un grand merci pour vos réponses JLuc

Hello everyone, Having a paid account for Amazon Music, I use it from time to time in the evenings with music playlists on my SC Live 4… and 2 things bother me a lot during use…

Why be limited to only 2 titles in loading on the decks? In certain evenings, I hold on deck 3 a continuous playlist for background music and when I want to put music to dance, I lower the volume of the sound on deck 3 to use deck 1 and 2 but a message tells me that Amazon Music cannot use more than 2 Decks at the same time… When I load an Amazon Music playlist, the BPM is not displayed… I only have the duration of the song that is displayed… Is it a setting problem?

Many thanks in advance for your answers JLuc

This is by design and is a bizarre limitation of Amazon Music only. As far as I know all of the other streaming services available on Engine DJ gear do not have this limitation.

Bonsoir BennyTee, Merci pour ta réponse, en effet, c’est un peu bizarre comme comportement !!! Je vais essayer de me rapprocher de Amazon Music pour avoir quelques explications…

JLuc VARLOT

Yes, as BennyTee states, it’s a limitation of the service.

As for the the BPM issue. Unfortunately Amazon Music doesn’t display this information in the ID3 tag so it has to be scanned on the SC Live 4 first. Once scanned, it will display the BPM. You can do this by loading the song to a deck. The same goes for Tidal.

Oui, comme le dit BennyTee, c’est une limitation du service.

En ce qui concerne la question du BPM. Malheureusement, Amazon Music n’affiche pas ces informations dans la balise ID3, elles doit donc d’abord être numérisées sur le SC Live 4. Une fois numérisé, il affichera le BPM.

Vous pouvez le faire en chargeant la chanson sur un deck. Il en va de même pour Tidal.

Undoubtedly this is due to the service being intended for personal use only, as per their terms and conditions:

“You may use the Services only for your personal, non-commercial purposes”

“We do not grant you any synchronization, public performance, public display, promotional use, commercial sale, resale, reproduction, or distribution rights for any Music Content”